O Οίκος Balenciaga υπέρμαχος της διαφορετικότητας και της ισότητας των φύλων

 • Diversity  • O Οίκος Balenciaga υπέρμαχος της διαφορετικότητας και της ισότητας των φύλων
balenciaga

O Οίκος Balenciaga υπέρμαχος της διαφορετικότητας και της ισότητας των φύλων

Σίγουρα ο θρυλικός Cristobal Βalenciaga όταν το 1917 ίδρυσε τον οίκο Balenciaga, δε θα είχε ιδέα τι σημαίνει κοινωνική ποικιλομορφία και βιωσιμότητα. Έναν αιώνα μετά αυτές οι δύο έννοιες αποτελούν την ταυτότητα του brand. O νέος CEO του οίκου, Cédric Charbet, έδωσε μία ολοκληρωτικά νέα και διαφορετική πνοή, καθώς είναι ο απόλυτος υπέρμαχος της βιωσιμότητας και της κοινωνικής ισότητας.

Η Anok Yai ήταν η πρώτη γυναίκα αφρικανικής καταγωγής που “άνοιξε” το show της Prada 20 χρόνια μετά την παρθενική εμφάνιση της Naomi Campbell, στο Λονδίνο οι Simone Rocha, Gareth Pugh και Teatum Jones συνεργάστηκαν με μοντέλα άνω των 50 ετών, η Comme des Garçons συνεργάστηκε με ένα μοντέλο αφρικανικής καταγωγής για πρώτη φορά το 1994 και η Halima περπάτησε για τον οίκο Max Mara με hijab.

Σήμερα, ο εμβληματικός οίκος Balenciaga δραστηριοποιείται έντονα, στο ευρύτερο κομμάτι της διαφορετικότητας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κοινωνικής ισότητας, επικοινωνώντας όλες αυτές τις αξίες με το κοινό του τόσο μέσω των social media, όσο και μέσω των επιδείξεών του.

Τα τελευταία χρόνια o αριθμός των υπαλλήλων της Balenciaga σχεδόν διπλασιάστηκε σε περίπου 2.200 εργαζόμενους.

Ο Cédric Charbit περιγράφοντας τις προτεραιότητες της εταιρείας χαρακτηριστικά αναφέρει: «Οι κύριες πρωτοβουλίες μας περιλαμβάνουν την ισότητα των φύλων και τα εργασιακά δικαιώματα. Στη βιομηχανία της μόδας είμαστε τυχεροί που έχουμε ισοτιμία υπέρ του γυναικείου φύλου, που αντικατοπτρίζεται ιδιαίτερα στο οίκο Balenciaga. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε 70% γυναίκες και 30% άνδρες, υπάρχει σχεδόν μια ανισορροπία, αλλά τα πάμε πολύ καλά. Το συμβούλιο της εταιρείας αποτελείται από 80% γυναίκες και 20% άνδρες. Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου το ζήτημα της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών σε ομάδες. Ειδικά σε διευθυντικές θέσεις, θέσεις ευθύνης».


Ιδιαίτερα αξιόλογο είναι ότι το 2019 το 4% των γυναικών υπαλλήλων του οίκου είχαν παρόμοιο επίπεδο εμπειρίας, δεξιότητες και ισοδύναμη απόδοση με τους αντίστοιχους άνδρες, αλλά έλαβαν χαμηλότερο μισθό. Ήταν μία απόλυτα λανθασμένη πρακτική, η οποία έχει ήδη διορθωθεί από τον οίκο, αφού όπως οι εκπρόσωποί του αναφέρουν “Η διασφάλιση της απόλυτης ισότητας στους μισθούς αποτελεί μέρος της δέσμευσής μας για τους εργαζομένους”.

H ανάθεση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου Balenciaga το 2015, στον Γεωργιανό Demna Gvasalia, ήταν μία άκρως επαναστατική κίνηση.

Πρόκειται για έναν εξαιρετικά ταλαντούχο άνθρωπο με όραμα, ικανότητες και καινοτόμες ιδέες. Είναι ένας ισχυρός υποστηρικτής της ποικιλομορφίας, μάχεται κατά των κοινωνικών διακρίσεων και η δουλειά του πρεσβεύει τα πρότυπα ομορφιάς του σήμερα, του παρελθόντος και του μέλλοντος, ενώ ο σκοπός του είναι να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα για να μεταφέρει τα παραπάνω μηνύματα στην κοινότητα της μόδας και όχι μόνο.

Για τον Demna Gvasalia ο προσανατολισμός προς τη βιωσιμότητα είναι μονόδρομος.

H ανάθεση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου Balenciaga το 2015, στον Γεωργιανό Demna Gvasalia, ήταν μία άκρως επαναστατική κίνηση. Είναι ένας ισχυρός υποστηρικτής της ποικιλομορφίας και μάχεται κατά των κοινωνικών διακρίσεων.

Ο οίκος Balenciaga είναι πολύ δραστήριος στο θέμα της αειφόρου ανάπτυξης, προωθώντας μία πληθώρα έργων αειφορίας.

Αυτή η φιλοσοφία γίνεται αισθητή σε όλες τις πρόσφατες κολεξιόν και τις επιδείξεις του οίκου. Χαρακτηριστική είναι η τελευταία επίδειξη του οίκου, που αποτελεί έναν ύμνο στη βιωσιμότητα. Ο Cédric Charbit αναφέρει : «Και τα 6.500 τ.μ. μπλε βελούδου που χρησιμοποιήθηκαν για την κολεξιόν ανακυκλώθηκαν, καθώς και τα 2.500 τ.μ. χαλιού. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε δόθηκε σε μια εταιρεία για τρία χρόνια. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να διατηρήσουμε το αποτύπωμά μας όσο το δυνατόν μικρότερο”.

Μοναδικά πρωτοποριακό μπορεί να χαρακτηρισθεί το γεγονός ότι όλο το cast της επίδειξης, επιλέχθηκε επί τούτου, για να αντικατοπτρίζει όλες τις κοινωνικές και φυλετικές ομάδες ανθρώπων. Η μέση ηλικία των μοντέλων ήταν 28 ετών και τα περισσότερα είχαν άλλες δουλειές, όπως καθαριστές και πωλητές δρόμου. To αποτέλεσμα ήταν ο οίκος Balenciaga να έχει το πιο διαφορετικό cast από όλους τους οίκους μου συμμετείχαν στο Fashion Show του Παρισιού το 2019.

O οίκος Balenciaga προχωρά σε σημαντικές προσπάθειες για να αλλάξει την ιστορία του brand, έχοντας ως γνώμονα την αξία της κοινωνικής καινοτομίας, τη διαχείριση της διαφορετικότητας και την απόλυτη σύνδεση της μόδας με τις επιτακτικές ανάγκες του σήμερα.

Είμαι η Κερασία, είμαι Φιλόλογος με Master στις Δημόσιες Διεθνείς Σχέσεις και σπουδές στο Digital Marketing. Ανήκω στην ομάδα του pintolife γιατί πιστεύω ότι η απόλυτη εσωτερική και εξωτερική ομορφιά βρίσκεται στην διαφορετικότητα!

Proud Editor
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status