Η μόδα επιτέλους αλλάζει: Adaptive Fashion για άτομα με αναπηρία

 • PintoLife  • Inspiration  • Η μόδα επιτέλους αλλάζει: Adaptive Fashion για άτομα με αναπηρία
ms easy dressin

Η μόδα επιτέλους αλλάζει: Adaptive Fashion για άτομα με αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου έχει οριστεί απο τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, με στόχο την υπεράσπιση των δικαιωμάτων αλλά και της ισóτιμης πρόσβασης τους σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.


Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού ή περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άτομα ζουν με αναπηρία, τότε είναι εύκολα κατανοητό γιατί η δημιουργία ρούχων προσαρμοσμένης ραφής είναι σημαντικό ζήτημα για πολλούς. Kανείς μας δεν είναι ίδιος με τον άλλο αλλά όλοι είμαστε το ίδιο ξεχωριστοί και χρειαζόμαστε την ίδια φροντίδα.


Τα καλά νέα είναι, πως τον τελευταίο καιρό πολλά μεγάλα fashion brands έχουν ξεκινήσει να δημιουργούν ρούχα προσαρμοσμένης ραφής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε άτομα με κινητικά προβλήματα να αποκτήσουν outfits που αγκαλιάζουν το σώμα αλλά και την ψυχή τους.

Τι ακριβώς όμως είναι τα ρούχα προσαρμοσμένης ραφής ή αλλιώς adaptive fashion και τι είναι αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν;

Ουσιαστικά, αφορά σε ρούχα που δημιουργήθηκαν συνδυάζοντας τη μόδα και τη λειτουργικότητα, με σκοπό να βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων με κινητικές δυσκολίες. Συνήθως τα adaptive clothes είναι εξοπλισμένα με μαγνητικά κουμπιά και φερμουάρ, ρυθμιζόμενα ελάσματα, κλείστρα τύπου Velcro, φερμουάρ «του ενός χεριού», επίπεδες εξωτερικές ραφές, πολύ απαλά βαμβακερά υφάσματα και μεγάλες τσέπες.

Εκτός από τα στοιχεία που τα κάνουν εύκολα στη χρήση και ασφαλή από ιατρικής άποψης, τα συγκεκριμένα ρούχα ακολουθούν επίσης τις τάσεις της μόδας ώστε να είναι κομψά και μοντέρνα.
Tommy Hilfiger, Marks & Spencer (M&S) και Mia Tiu είναι μερικά απο τα brands που άρχισαν να κινούνται προς μια πιο διαφορετική κατεύθυνση – με αλλαγές τόσο στις διαφημιστικές καμπάνιες όσο και στις γραμμές ένδυσης.

H ADAPTIVE ΣΥΛΛΟΓΗ TOMMY HILFIGER


Το 2017 ο Tommy Hilfiger κυκλοφόρησε τη συλλογή Adaptive για να διευκολύνει τα παιδιά και τους ενήλικες με αναπηρία να ντύνονται και κυρίως να αισθάνονται καλά. Σε αυτή τη συλλογή, κάθε ένδυμα έχει έξυπνα εξαρτήματα, όπως μαγνητικά πώματα, φερμουάρ για ένα χέρι και εκτεταμένα ανοίγματα – ενώ εξακολουθεί να είναι της ίδιας υψηλής ποιότητας εξυπηρετώντας τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.

Ένα χρόνο αργότερα, ο James Rath σκηνοθέτησε την καμπάνια «Independence» της Adaptive Collection, ενθαρρύνοντας τα άτομα αυτά να αγκαλιάσουν τη μοναδικότητά τους και να μάθουν να αγαπούν το δέρμα στο οποίο βρίσκονται.

tommy hilfiger adaptive
photo via Tommy Hilfiger

Ως εκ γενετής τυφλός, ανέλαβα αυτή τη δουλειά λίγο πιο προσωπικά από τους περισσότερους. Μεγάλωσα με μια αυξημένη αίσθηση αφής και πάλευα με πολλές υφές και υφάσματα. Μαθαίνοντας ότι η Tommy Adaptive σχεδιάστηκε με και για άτομα με ειδικές ανάγκες, ήταν πολύ καθησυχαστικό γνωρίζοντας την ιστορία του προϊόντος.

-James Rath

Η συλλογή Adaptive συνεχίζει να βασίζεται στο όραμα της ένταξης, μετασχηματίζοντας τον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία μόδας καθορίζει την ποικιλομορφία».
-Tommy Hilfiger

H ADAPTIVE ΣΥΛΛΟΓΗ MARKS & SPENCER


Παρομοίως, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε η σειρά παιδικών ειδών Easy Dressing της M&S, ξεκινώντας από μια έρευνα που συμμετείχαν 300 γονείς, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κύρια γκάμα παιδικών προϊόντων.

Η συλλογή Easy Dressing κοστολογήθηκε σύμφωνα με την υπόλοιπη σειρά παιδικών ειδών καθώς στο επίκεντρο της ανάπτυξής της ήταν η αξία την οποία προσέφερε η M&S.

«Οι γονείς μας έλεγαν με πάθος ότι οι αναπηρίες δεν ορίζουν τα παιδιά τους, οπότε οι προσαρμογές δεν πρέπει να ορίζουν τα ρούχα τους. Είμαστε πολύ περήφανοι που κάθε προϊόν σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε σύμφωνα με ό,τι μας είπαν μαμάδες και μπαμπάδες», εξηγεί η Rebecca Garner, σχεδιαστής παιδικών ειδών της M&S.

ms easy dressing
photo via Marks & Spencer

SAMANTHA RENKE

Η ηθοποιός Samantha Renke, η οποία πρωταγωνίστησε στη βραβευμένη καμπάνια «Look on the Light Side» της Maltesers προσπάθησε και εκείνη να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τα brands σκέφτονται τον σχεδιασμό και την πώληση προϊόντων .

Όταν η μάρκα τσαντών Mia Tiu , αρχικά σχεδιασμένη για πολυάσχολες μαμάδες την προσέγγισε, σκέφτηκε κάποιες ιδέες για να διευρύνει την αγορά τους και να προσφέρει μια «εποικοδομητική ανατροφοδότηση». Η αλλαγή του χρώματος της τσάντας σε ανοιχτό μπλε για άτομα με προβλήματα όρασης και η διασφάλιση ότι το κούμπωμα δεν ήταν μαγνητικό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα με βηματοδότη ήταν κάποιες από τις προτάσεις.

samantha renke
photo via Samantha Renke

Η τσάντα Samantha της Mia Tui, η οποία κυκλοφόρησε στα τέλη του 2018, μοιάζει εξωτερικά με οποιαδήποτε άλλη. Πολύχρωμη, κομψή, πρακτική. Αλλά η χρησιμότητά της επεκτείνεται πολύ παραπάνω.

«Αυτό που θέλουμε να καταλάβουν οι έμποροι λιανικής είναι ότι η αναπηρία δεν πρέπει να ταυτίζεται με μια εξειδικευμένη αγορά. Στην πραγματικότητα, δε χρειάζονται ξεχωριστές σειρές αλλά προϊόντα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους»Samantha Renke, actress and disability campaigner


To να μπορείς να φοράς κάθε πρωί τα ρούχα σου χωρίς κάποια βοήθεια είναι σημαντική υπόθεση. Το ίδιο σημαντικό είναι και να μην αισθάνεσαι αποκλεισμένος από τη μόδα και από την κοινωνία.

Είμαι η Βικτώρια και ασχολούμαι με το χώρο του marketing, έχοντας ως στόχο με τη δουλειά μου να ευαισθητοποιήσω σε υπεύθυνες πρακτικές ως προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον αλλά και να ανταποκριθώ στις κοινωνικές προκλήσεις του σήμερα και του αύριο. Ανήκω στην ομάδα του PINTOLIFE, γιατί πιστεύω πως σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται, το μεγαλύτερο προσόν είναι η προσαρμοστικότητα αλλά και ο σεβασμός στις αξίες κάθε προσωπικότητας.

Proud Editor
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status