5 μεγάλοι Οίκοι Μόδας που προωθούν τη διαφορετικότητα

 • PintoLife  • Μόδα  • 5 μεγάλοι Οίκοι Μόδας που προωθούν τη διαφορετικότητα
fashion diversity cover

5 μεγάλοι Οίκοι Μόδας που προωθούν τη διαφορετικότητα

Οι μεγάλοι οίκοι μόδας έχουν κατηγορηθεί συχνά ότι δεν προωθούν την διαφορετικότητα και την ποικολομορφία, παρά μόνο τους κλασικούς και στερεοτυπικούς τύπους ομορφιάς. Tα τελευταία χρόνια μόνο, μέγαλες street fashion εταιρείες, όπως Nike, ASOS και Μissguided παρουσίασαν ολόκληρες κολεξιόν, που αντιπροσωπεύουν άτομα όλων των φόντων και μεγεθών και τους μεγάλους πολυτελείς οίκους να ακολουθούν με πολύ αργούς και συντηρητικούς ρυθμούς.

Παρ’ όλα αυτά, τον τελευταίο καιρό αυτή η κατάσταση τείνει να αλλάξει, καθώς πολλές γνωστές εταιρείες πολυτελών ειδών, ιδιαίτερα μέσω της τεράστιας δυναμικής των social media, προσπαθούν να αλλάξουν προσανατολισμό, στρεφόμενες εξ΄ολοκλήρου προς διαφορετική κατεύθυνση. H ποικιλομορφία και η διαφορετικότητα (diversity) δεν αφορά μόνο στα μεγέθη, αλλά επεκτείνεται ευρύτερα υπέρ των ανθρώπων διαφορετικών φύλων, θρησκειών, εθνικοτήτων, καταγωγής και σωματικής και πνευματικής κατάστασης.

THE GUCCI CHANGE-MAKERS

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci, Αlessanro Michele, ο οποίος ξεχωρίζει για την αγάπη και την υποστήριξή του σε καθετί διαφορετικό, ανέφερε ότι «Πρέπει να συμβάλουμε όλοι στη δημιουργία μιας καινοτόμου ιδέας». Είναι το μότο του και φροντίζει να το αποδεικνύει σε κάθε νέα συλλογή του. Χαρακτηριστικό είναι, ότι οι οίκος μετά την πληθώρα επικριτικών σχολίων που δέχθηκε για τη δημιουργία σχεδίων που προωθούν τις φυλετικές διακρίσεις, πρόσφατα παρουσίασε το καινούριο του πρόγραμμα Gucci Changemakers, κάνοντας ένα βήμα πιο κοντά στην υποστήριξη της διαφορετικότητας. Επίσης, ο οίκος Gucci ήταν από τους πρώτους μεγάλους οίκους που απαγόρευσαν τα size zero μοντέλα.

O οίκος Gucci ήταν από τους πρώτους μεγάλους οίκους που απαγόρευσαν τα size zero μοντέλα.

Photo: Ari Marcopoulos/Gucci x Dapper Dan

Ο ΟΙΚΟΣ CHANEL

Tα ηνία του οίκου Chanel ανήκουν πλέον στην Fiona Pargeter, η οποία ήδη από το 2009 υποστηρίζει περίτρανα την διαφορετικότητα. Πρόσφατα δημιουργήθηκε ένα συμβουλευτικό board, το οποίο προωθεί τη διαφορετικότητα, στοχεύοντας στην ενίσχυση όλων των φωνών στη μόδα, που έχουν να πούνε κάτι διαφορετικό. Αυτή η κίνηση του οίκου Chanel καθώς και η επιλογή της ταλαντούχας Virginie Viard ως creative director, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι μετά το θάνατο του Karl Lagerfeld, το γαλλικό brand προσανατολίζεται σε μια προσπάθεια συνολικής ανανέωσης και αναθεώρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο για πολλά έτη διευθυντής του οίκου Chanel, Κarl Lagerfeld, συχνά προκάλούσε αντιδράσεις με τις απόψεις του για τη γυναικεία ομορφιά, με τις χαρακτηριστικές του δηλώσεις «Κανείς δεν θέλει να δει γυναίκες με καμπύλες στο δρόμο» και «Είναι κάπως παχιά, αλλά έχει θεϊκή φωνή (αναφερόμενος στην τραγουδίστρια Adele)».

Το συμβουλευτικό board του Οίκου Chanel προωθεί τη διαφορετικότητα, στοχεύοντας στην ενίσχυση όλων των φωνών στη μόδα, που έχουν να πούνε κάτι διαφορετικό.

THE PRADA DIVERSITY AND INCLUSION COUNCIL

O οίκος Prada ανακοίνωσε τη δημιουργία του Prada Diversity and Inclusion Advisory Council, σκοπός του οποίου είναι να προωθείται η διαφορετικότητα και να ακουστούν όλες οι φωνές των ανθρώπων στην μόδα. Ακόμη, αυτό το συμβούλιο στοχεύει να δημιουργήσει προγράμματα πρακτικής άσκησης και μαθητείας σε διάφορες κοινότητες, σε μια προσπάθεια να «βοηθήσει στη διασφάλιση ότι ο κόσμος της μόδας αντανακλά πραγματικά τον κόσμο στον οποίο ζούμε», όπως δήλωσε η συν-διευθύνουσα σύμβουλος Miuccia Prada.

Σκοπός του Prada Diversity and Inclusion Advisory Council εἰναι να προωθηθεί η διαφορετικότητα και να ακουστούν όλες οι φωνές των ανθρώπων στην μόδα.

By Getty

Ο ΟΙΚΟΣ BURBERRY

O βρετανικός οίκος Burberry ανακοίνωσε ότι αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα με μια σειρά από σχετικές πρωτοβουλίες, σκοπός των οποίων είναι η πραγματοποίηση ουσιαστικών αλλαγών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Burberry, Marco Gobbetti, ανακοίνωσε με επίσημη δήλωση στο Instagram: «Στη Burberry, πάντα προσπαθούσαμε να οικοδομήσουμε μια κουλτούρα που να είναι διαφορετική, ανοιχτή και χωρίς αποκλεισμούς, χαρακτηριζόμενη από όλες τις προοπτικές».

Ο οίκος ανέπτυξε ένα σχέδιο για να αυξήσει την ευαισθησία για όλα τα κοινωνικά θέματα και να αγκαλιάσει πλήρως την ποικιλομορφία στη μόδα. Τέλος, ο οίκος ανέφερε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει ενεργά οργανισμούς που προωθούν την ποικιλομορφία , καθώς και φιλανθρωπικές οργανώσεις όπως οι Σαμαρείτες.

«Στη Burberry, πάντα προσπαθούσαμε να οικοδομήσουμε μια κουλτούρα που να είναι διαφορετική, ανοιχτή και χωρίς αποκλεισμούς, χαρακτηριζόμενη από όλες τις προοπτικές».

Burberry Facebook

Ο ΟΙΚΟΣ VALENTINO

Ο ιταλικός οίκος Valentino, πρόσφατα επέλεξε ένα 19χρονο μοντέλο από εμπόλεμη κατάσταση του Σουδάν, ως εκπρόσωπο του. Μία τέτοια κίνηση από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Pierpaolo Piccioli, συμβολίζει την απόλυτη ένωση δύο διαφορετικών κόσμων χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Ο Pierpaolo Piccioli υποστηρίζει ότι η μόδα αφορά στη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Μάλιστα τον Ιούλιο του 2019 παρουσίασε την υψυλής ραπτικής συλλογή του, η οποία είναι μία ωδή στην πολυτέλεια και στην ομορφιά της ποικιλομορφίας, χωρίς καμία διάκριση στο χρώμα, στο δέρμα,στη σιλουέτα, στην καταγωγή και στην ηλικία.

Ο ιταλικός οίκος Valentino, πρόσφατα επέλεξε ένα 19χρονο μοντέλο από εμπόλεμη κατάσταση του Σουδάν, ως εκπρόσωπο του, συμβολίζοντας έτσι την απόλυτη ένωση δύο διαφορετικών κόσμων χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Σε αυτή τη νέα εποχή στον κόσμο της μόδας, οι μεγάλες εταιρείες, έχοντας τόσο μεγάλο αντίκτυπο σε ένα παγκόσμιο κοινό, θα πρέπει να εντάξουν στην φιλοσοφία τους τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία, δεσμευόμενοι σε μακροχρόνιες και αυθεντικές σχέσεις. Θα πρέπει να υπάρχει βαθιά ενσυναίσθηση, σεβασμός και κατανόηση για το ποιοί είναι οι καταναλωτές τους και πώς προσεγγίζουν την μοναδική τους ταυτότητα.

Η ομορφιά υπάρχει παντού γύρω μας, αρκεί να την ανακαλύψουμε!

Η Κερασία είναι Φιλόλογος με Master στις Δημόσιες Διεθνείς Σχέσεις και σπουδές στο Digital Marketing. Ανήκει στην ομάδα του PINTOLIFE γιατί πιστεύει πως η απόλυτη εσωτερική και εξωτερική ομορφιά βρίσκεται στην ποικιλομορφία!

Proud Editor
Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status